kfontinst - en to zh_TW translation catalogue (416 entries)

en: Do you wish to install the font(s) for personal use (only available to you), or system-wide (available to all users)?
zh_TW: 您希望安裝此字型為個人使用（只有您可以使用）還是系統字型（供所有使用者使用）？

en: Where to Install
zh_TW: 要安裝到何處

en: Font Installer
zh_TW: 字型安裝程式

en: Simple font installer
zh_TW: 簡易字型安裝程式

en: Makes the dialog transient for a window specified by windowHandle
zh_TW: 讓視窗的對話框瞬變值由 windowHandle 來指定

en: URL to install
zh_TW: 要安裝的 URL

en: Print
zh_TW: 列印

en: Canceling…
zh_TW: 取消中…

en: Font Printer
zh_TW: 字型印表機

en: Simple font printer
zh_TW: 簡易字型印表機

en: Makes the dialog transient for an X app specified by winid
zh_TW: 讓 X 應用程式對話框的瞬變值由 winid 指定

en: Size index to print fonts
zh_TW: 要列印字型的大小

en: Font to print, specified as "Family,Style" where Style is a 24-bit decimal number composed as: <weight><width><slant>
zh_TW: 要列印的字型，以「家族，風格」來指定，風格是一個如此組合的 24 位元十進位數字：<字重><寬度><傾斜>

en: File containing list of fonts to print
zh_TW: 包含要列印的字型清單的檔案

en: Remove file containing list of fonts to print
zh_TW: 移除包含要列印的字型清單的檔案

en: Open an existing font file
zh_TW: 開啟現存字型檔案

en: Print font preview
zh_TW: 列印字型預覽

en: Select Font to View
zh_TW: 選取要檢視的字型

en: URL to open
zh_TW: 要開啟的網址

en: Font Viewer
zh_TW: 字型檢視器

en: Simple font viewer
zh_TW: 簡易字型檢視器

en: Duplicate Fonts
zh_TW: 重複的字型

en: Scanning for duplicate fonts. Please wait…
zh_TW: 掃描重複字型中，請稍後…

en: No duplicate fonts found.
zh_TW: 找不到重複的字型。

en: Delete Marked Files
zh_TW: 刪除已標記的檔案

en: %1 duplicate font found. | %1 duplicate fonts found.
zh_TW[0]: 找到 %1 個重複的字型。

en: Are you sure you wish to delete:
    %1
zh_TW: 您確定您要刪除 %1 嗎？

en: Are you sure you wish to delete:
zh_TW: 您確定您要刪除：

en: Cancel font scan?
zh_TW: 要取消掃描字型嗎？

en: Font/File
zh_TW: 字型/檔案

en: Size
zh_TW: 大小

en: Date
zh_TW: 日期

en: Links To
zh_TW: 連結到

en: Open in Font Viewer
zh_TW: 在字型檢視器中開啟

en: Properties
zh_TW: 屬性

en: Unmark for Deletion
zh_TW: 取消刪除標記

en: Mark for Deletion
zh_TW: 標記刪除

en: Open font in font viewer? | Open all %1 fonts in font viewer?
zh_TW[0]: 要在字型檢視器中開啟所有的 %1 個字型嗎？

en: Family
zh_TW: 家族

en: Style
zh_TW: 風格

en: Foundry
zh_TW: 發行商

en: FontConfig Match
zh_TW: FontConfig 比對

en: File Type
zh_TW: 檔案型態

en: File Name
zh_TW: 檔案名稱

en: File Location
zh_TW: 檔案位置

en: Writing System
zh_TW: 書寫系統

en: Set Criteria
zh_TW: 設定條件

en: Symbol/Other
zh_TW: 符號/其他

en: Filter by %1…
zh_TW: 按 %1 篩選…

en: Font
zh_TW: 字型

en: Status
zh_TW: 狀態

en: This column shows the status of the font family, and of the individual font styles.
zh_TW: 這一行顯示此字型家族的狀態，以及屬於哪個字型風格。

en: <p>This list shows your installed fonts. The fonts are grouped by family, and the number in square brackets represents the number of styles in which the family is available. e.g.</p><ul><li>Times [4]<ul><li>Regular</li><li>Bold</li><li>Bold Italic</li><li>Italic</li></ul></li></ul>
zh_TW: <p>這份清單顯示您已安裝的字型。字型是以家族來分類，在方括號裡的數字是表示此家族可用的風格數目，例如，</p> <ul><li>Times [4]<ul><li>Regular</li><li>Bold</li><li>Bold Italic</li><li>Italic</li></ul></li></ul>

en: …plus %1 more
zh_TW: …還有 %1 個

en: Delete
zh_TW: 刪除

en: Enable
zh_TW: 啟用

en: Disable
zh_TW: 停用

en: Print…
zh_TW: 列印…

en: Reload
zh_TW: 重新載入

en: Open all %1 fonts in font viewer?
zh_TW: 要在字型檢視器中開啟所有的 %1 個字型嗎？

en: All Fonts
zh_TW: 所有字型

en: Personal Fonts
zh_TW: 個人字型

en: System Fonts
zh_TW: 系統字型

en: Unclassified
zh_TW: 未分類

en: Group
zh_TW: 群組

en: <p>Do you really want to remove '<b>%1</b>'?</p><p><i>This will only remove the group, and not the actual fonts.</i></p>
zh_TW: <p>您確定要移除 <b>%1</b> 嗎？這只會移除群組，而不會移除實際的字型。</p>

en: Remove Group
zh_TW: 移除群組

en: Remove
zh_TW: 移除

en: Remove group
zh_TW: 移除群組

en: <h3>Font Groups</h3><p>This list displays the font groups available on your system. There are 2 main types of font groups:<ul><li><b>Standard</b> are special groups used by the font manager.<ul>%1</ul></li><li><b>Custom</b> are groups created by you. To add a font family to one of these groups simply drag it from the list of fonts, and drop onto the desired group. To remove a family from the group, drag the font onto the "All Fonts" group.</li></ul></p>
zh_TW: <h3>字型群組</h3><p>這份清單顯示您系統上可以使用的字型群組。有兩種主要的字型群組類型：<ul><li>「標準」是字型管理員所使用的特殊群組。<ul>%1</ul></li> <li>「自訂」是您自己建立的群組。要將一個字型家族加入這些群組，只要從字型清單中拖曳到這些群組中放下即可。要從群組中移除某個字型家族，只要將字型拖到「所有字型」群組中。</li></ul></p>

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
zh_TW: <li>「所有字型」包含了安裝在系統上的所有字型。</li> <li>「未分類」包含了尚未放進「自訂」群組的所有字型。</li>

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system - both  "System" and "Personal".</li><li><i>System</i> contains all fonts that are installed system-wide (i.e. available to all users).</li><li><i>Personal</i> contains your personal fonts.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
zh_TW: <li>「所有字型」包含了安裝在您系統上的所有字型─包括「系統」與「個人」字型。</li> <li>「系統」包含了安裝在系統上供所有人使用的字型。</li> <li>「個人」則包含了您自己的字型。</li> <li>「未分類」包含了所有未放入「自訂」群組的字型。</li>

en: <qt>A group named <b>'%1'</b> already exists.</qt>
zh_TW: <qt>已經有一個叫做 %1 的群組存在了。</qt>

en: Rename…
zh_TW: 重新命名…

en: Export…
zh_TW: 匯出…

en: Add to "%1".
zh_TW: 新增到 %1。

en: Remove from current group.
zh_TW: 從目前的群組中移除。

en: Move to personal folder.
zh_TW: 移到個人資料夾。

en: Move to system folder.
zh_TW: 移到系統資料夾。

en: Skip
zh_TW: 略過

en: AutoSkip
zh_TW: 自動略過

en: <h3>Cancel?</h3><p>Are you sure you wish to cancel?</p>
zh_TW: <h3>取消？</h3><p>您確定您要取消嗎？</p>

en: <h3>Finished</h3><p>Please note that any open applications will need to be restarted in order for any changes to be noticed.</p>
zh_TW: <h3>已完成</h3><p>請注意，任何已開啟的應用程式將須要重新啟動才能反應出所做的變更。</p>

en: Do not show this message again
zh_TW: 不要再顯示此訊息

en: Installing
zh_TW: 安裝中

en: Uninstalling
zh_TW: 解除安裝中

en: Enabling
zh_TW: 啟用中

en: Moving
zh_TW: 移動中

en: Updating
zh_TW: 更新中

en: Removing
zh_TW: 移除中

en: Disabling
zh_TW: 停用中

en: Updating font configuration. Please wait…
zh_TW: 更新字型設定中，請稍候…

en: Unable to start backend.
zh_TW: 無法啟動後端介面。

en: Backend died, but has been restarted. Please try again.
zh_TW: 後端介面已經掛點又重開了。請再試一次。

en: <h3>Error</h3>
zh_TW: <h3>錯誤</h3>

en: Failed to download <i>%1</i>
zh_TW: 下載 <i>%1</i> 時失敗

en: System backend died. Please try again.<br><i>%1</i>
zh_TW: 系統後端介面已掛點。請再試一次。<br/><i>%1</i>

en: <i>%1</i> is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
zh_TW: <i>%1</i>是點陣字型，但是這些字型在您的系統上已被停用。

en: <i>%1</i> contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
zh_TW: <i>%1</i> 包含字型 <b>%2</b>，而已經有此名稱的字型存在了。

en: <i>%1</i> is not a font.
zh_TW: <i>%1</i> 不是字型。

en: Could not remove all files associated with <i>%1</i>
zh_TW: 無法移除所有與 <i>%1</i> 相關的檔案

en: Failed to start the system daemon.<br><i>%1</i>
zh_TW: 啟動系統守護程式失敗。<br/><i>%1</i>

en: <i>%1</i> already exists.
zh_TW: <i>%1</i> 已存在。

en: <i>%1</i> does not exist.
zh_TW: <i>%1</i> 不存在。

en: Permission denied.<br><i>%1</i>
zh_TW: 權限不足。<br/><i>%1</i>

en: Unsupported action.<br><i>%1</i>
zh_TW: 不支援的動作。<br/><i>%1</i>

en: Authentication failed.<br><i>%1</i>
zh_TW: 認證失敗。<br/><i>%1</i>

en: Unexpected error while processing: <i>%1</i>
zh_TW: 處理時發生未預期的錯誤：<i>%1</i>

en: Create New Group…
zh_TW: 建立新群組

en: Remove Group…
zh_TW: 移除群組

en: Enable Fonts in Group…
zh_TW: 啟用群組中的字型…

en: Disable Fonts in Group…
zh_TW: 停用群組中的字型…

en: This displays a preview of the selected font.
zh_TW: 這個會顯示所選取字型的預覽。

en: Find Duplicates…
zh_TW: 尋找重複項目…

en: Scan for Duplicate Fonts…
zh_TW: 掃描重複的字型…

en: Install from File…
zh_TW: 從檔案安裝…

en: Install fonts from a local file
zh_TW: 從本機檔案安裝字型

en: Get New Fonts…
zh_TW: 取得新字型…

en: Download new fonts
zh_TW: 下載新字型

en: Delete Selected Fonts…
zh_TW: 刪除選取的字型…

en: Change Preview Text…
zh_TW: 改變預覽文字…

en: Add Fonts
zh_TW: 加入字型

en: Failed to save list of fonts to print.
zh_TW: 儲存要列印的字型清單時失敗。

en: Failed to start font printer.
zh_TW: 開啟字型印表機時失敗。

en: There are no printable fonts.
    You can only print non-bitmap and enabled fonts.
zh_TW: 這裡沒有可供列印的字型。
    您只能列印非點陣與已啟用的字型。

en: Cannot Print
zh_TW: 不能列印

en: You did not select anything to delete.
zh_TW: 您並沒有選擇任何要刪除的東西。

en: Nothing to Delete
zh_TW: 沒有要刪除的東西

en: <p>Do you really want to delete</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_TW: <p>您真的想要刪除</p> <p><b>%1</b> 嗎？</p>

en: Delete Font
zh_TW: 刪除字型

en: Do you really want to delete this font? | Do you really want to delete these %1 fonts?
zh_TW[0]: 您真的想要刪除這 %1 個項目嗎？

en: Delete Fonts
zh_TW: 刪除字型

en: Deleting font(s)…
zh_TW: 刪除字型中…

en: You did not select anything to move.
zh_TW: 您並沒有選擇任何要移動的東西。

en: Nothing to Move
zh_TW: 沒有要移動的東西

en: <p>Do you really want to move</p><p>'<b>%1</b>'</p><p>from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
zh_TW: <p>您真的想要將</p><p>'<b>%1</b>'</p><p>從 <i>%2</i> 移動到 <i>%3</i> 嗎？</p>

en: Move Font
zh_TW: 移動字型

en: Move
zh_TW: 移動

en: <p>Do you really want to move this font from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p> | <p>Do you really want to move these %1 fonts from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
zh_TW[0]: <p>您真的想要將這 %1 個字型從 <i>%2</i> 移動到 <i>%3</i> 嗎？</p>

en: Move Fonts
zh_TW: 移動字型

en: Moving font(s)…
zh_TW: 移動字型中…

en: Export Group
zh_TW: 匯出群組

en: No files?
zh_TW: 沒有檔案？

en: Failed to open %1 for writing
zh_TW: 開啟 %1 以寫入時失敗

en: Create New Group
zh_TW: 建立新群組

en: Name of new group:
zh_TW: 新群組名稱：

en: New Group
zh_TW: 新群組

en: Preview Text
zh_TW: 預覽文字

en: Please enter new text:
zh_TW: 請輸入新的文字：

en: Scanning font list…
zh_TW: 掃描字型清單…

en: No fonts
zh_TW: 沒有字型

en: 1 Font | %1 Fonts
zh_TW[0]: %1 個字型

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Partially enabled:</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%4</td></tr></table>
zh_TW: <table><tr><td align="right">已啟用：</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">已停用：</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">部份啟用：</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">總計：</td><td>%4</td></tr></table>

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%3</td></tr></table>
zh_TW: <table><tr><td align="right">已啟用：</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">已停用：</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">總計：</td><td>%3</td></tr></table>

en: Looking for any associated files…
zh_TW: 尋找任何相關的檔案…

en: Scanning Files…
zh_TW: 掃描檔案中…

en: Looking for additional files to install…
zh_TW: 尋找額外要安裝的檔案…

en: Looking for files associated with %1
zh_TW: 尋找與 %1 相關的檔案

en: Installing font(s)…
zh_TW: 正在安裝字型…

en: You did not select anything to enable.
zh_TW: 您並沒有選擇任何要啟用的東西。

en: You did not select anything to disable.
zh_TW: 您並沒有選擇任何要停用的東西。

en: Nothing to Enable
zh_TW: 沒有要啟用的東西

en: Nothing to Disable
zh_TW: 沒有要停用的東西

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_TW: <qt>您真的想要啟用 <b>'%1'</b> 嗎？</qt>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
zh_TW: <qt>您真的想要停用 <b>'%1'</b> 嗎？</qt>

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_TW: <qt>您真的想要啟用 <b>%2</b> 群組中的 <b>'%1'</b> 嗎？</qt>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_TW: <qt>您真的想要停用 <b>%2</b> 群組中的 <b>'%1'</b> 嗎？</qt>

en: Enable Font
zh_TW: 啟用字型

en: Disable Font
zh_TW: 停用字型

en: Do you really want to enable this font? | Do you really want to enable these %1 fonts?
zh_TW[0]: 您真的想要啟用這 %1 個字型嗎？

en: Do you really want to disable this font? | Do you really want to disable these %1 fonts?
zh_TW[0]: 您真的想要停用這 %1 個字型嗎？

en: <p>Do you really want to enable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to enable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_TW[0]: <p>您真的想要啟用群組 <b>%2</b> 中的這 %1 個字型嗎？</p>

en: <p>Do you really want to disable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to disable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
zh_TW[0]: <p>您真的想要停用群組 <b>%2</b> 中的這 %1 個字型嗎？</p>

en: Enable Fonts
zh_TW: 啟用字型

en: Disable Fonts
zh_TW: 停用字型

en: Enabling font(s)…
zh_TW: 正在啟用字型…

en: Disabling font(s)…
zh_TW: 正在停用字型…

en: Print Font Samples
zh_TW: 列印字型樣本

en: Select size to print font:
zh_TW: 選擇要列印字型的大小：

en: Waterfall
zh_TW: 瀑布

en: Can only install fonts to either "%1" or "%2".
zh_TW: 只能安裝字型到「%1」或「%2」中。

en: You cannot install a fonts package directly.
    Please extract %1, and install the components individually.
zh_TW: 您無法直接安裝字型軟體包。
    請展開 %1 並個別安裝其元件。

en: Cannot copy fonts
zh_TW: 無法複製字型

en: Cannot move fonts
zh_TW: 無法移動字型

en: Only fonts may be deleted.
zh_TW: 只有字型可以被刪除。

en: Can only remove fonts from either "%1" or "%2".
zh_TW: 只能從「%1」或「%2」移除字型。

en: Please specify "%1" or "%2".
zh_TW: 請指定「%1」或「%2」。

en: No special methods supported.
zh_TW: 沒有支援特殊方法。

en: Fonts
zh_TW: 字型

en: Failed to start the system daemon
zh_TW: 啟動系統守護程式失敗

en: Backend died
zh_TW: 後端介面已掛點

en: %1 is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
zh_TW: %1 是點陣字型，但是這些字型在您的系統上已被停用。

en: %1 contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
zh_TW: %1 包含字型 <b>%2</b>，而已經有此名稱的字型存在了。

en: %1 is not a font.
zh_TW: %1 不是字型。

en: Could not remove all files associated with %1
zh_TW: 無法移除所有與 %1 相關的檔案

en: Unknown
zh_TW: 未知

en: No characters found.
zh_TW: 找不到字元。

[ctx: A sentence that uses all of the letters of the alphabet]
en: The quick brown fox jumps over the lazy dog
zh_TW: The Quick Brown Fox 跳過那隻懶狗

en: ERROR: Could not determine font's name.
zh_TW: 錯誤：無法讀取字型名稱。

en: %2 [1 pixel] | %2 [%1 pixels]
zh_TW[0]: %2 [%1 像素]

en: Personal
zh_TW: 個人

en: System
zh_TW: 系統

en: All
zh_TW: 全部

en: Administrator
zh_TW: 管理員

en: Thin
zh_TW: 細

en: Extra Light
zh_TW: 特別細

en: Ultra Light
zh_TW: 無敵細

en: Light
zh_TW: 細體

en: Regular
zh_TW: 一般 (Regular)

en: Normal
zh_TW: 正常 (Normal)

en: Medium
zh_TW: 中等

en: Demi Bold
zh_TW: 半粗體

en: Semi Bold
zh_TW: 半粗體

en: Bold
zh_TW: 粗體

en: Extra Bold
zh_TW: 特別粗

en: Ultra Bold
zh_TW: 無敵粗

en: Black
zh_TW: 黑

en: Heavy
zh_TW: 重

en: Italic
zh_TW: 斜體

en: Oblique
zh_TW: 傾斜體

en: Ultra Condensed
zh_TW: 無敵濃縮

en: Extra Condensed
zh_TW: 特別濃縮

en: Condensed
zh_TW: 濃縮

en: Semi Condensed
zh_TW: 半濃縮

en: Semi Expanded
zh_TW: 半擴展

en: Expanded
zh_TW: 擴展

en: Extra Expanded
zh_TW: 特別擴展

en: Ultra Expanded
zh_TW: 無敵擴展

en: Monospaced
zh_TW: 單間隔

en: Charcell
zh_TW: 字元單元

en: Proportional
zh_TW: 比例

en: Other, Control
zh_TW: 其他，控制

en: Other, Format
zh_TW: 其他，格式

en: Other, Not Assigned
zh_TW: 其他，未指定

en: Other, Private Use
zh_TW: 其他，個人使用

en: Other, Surrogate
zh_TW: 其他，代理

en: Letter, Lowercase
zh_TW: 字母，小寫

en: Letter, Modifier
zh_TW: 字母，修飾

en: Letter, Other
zh_TW: 字母，其他

en: Letter, Titlecase
zh_TW: 字母，標題

en: Letter, Uppercase
zh_TW: 字母，大寫

en: Mark, Spacing Combining
zh_TW: 標記，間隔組合

en: Mark, Enclosing
zh_TW: 標記，封裝

en: Mark, Non-Spacing
zh_TW: 標記，無間隔

en: Number, Decimal Digit
zh_TW: 數字，十進位數字

en: Number, Letter
zh_TW: 數字，字母

en: Number, Other
zh_TW: 數字，其他

en: Punctuation, Connector
zh_TW: 標點，連接器

en: Punctuation, Dash
zh_TW: 標點，破折號

en: Punctuation, Close
zh_TW: 標點，關閉

en: Punctuation, Final Quote
zh_TW: 標點，結束引號

en: Punctuation, Initial Quote
zh_TW: 標點，開始引號

en: Punctuation, Other
zh_TW: 標點，其他

en: Punctuation, Open
zh_TW: 標點，開啟

en: Symbol, Currency
zh_TW: 符號，貨幣

en: Symbol, Modifier
zh_TW: 符號，修飾

en: Symbol, Math
zh_TW: 符號，數學

en: Symbol, Other
zh_TW: 符號，其他

en: Separator, Line
zh_TW: 分隔器，線條

en: Separator, Paragraph
zh_TW: 分隔器，段落

en: Separator, Space
zh_TW: 分隔器，空白

en: Category
zh_TW: 類別

en: XML Decimal Entity
zh_TW: XML 十進位實體

en: Show Face:
zh_TW: 顯示字型：

en: Install…
zh_TW: 安裝…

en: Change Text…
zh_TW: 改變文字…

en: Could not read font.
zh_TW: 無法讀取字型。

en: Preview String
zh_TW: 預覽字串

en: Please enter new string:
zh_TW: 請輸入新的字串：

note: i18n: ectx: ToolBar (mainToolBar)
en: &Main Toolbar
zh_TW: 主工具列(&M)

en: Preview Type
zh_TW: 預覽型態

en: Standard Preview
zh_TW: 標準預覽

en: All Characters
zh_TW: 全部字元

en: Unicode Block: %1
zh_TW: Unicode 區塊：%1

en: Unicode Script: %1
zh_TW: Unicode 文稿：%1

en: Basic Latin
zh_TW: 基本拉丁

en: Latin-1 Supplement
zh_TW: 拉丁-1 補集

en: Latin Extended-A
zh_TW: 拉丁延伸-A

en: Latin Extended-B
zh_TW: 拉丁延伸-B

en: IPA Extensions
zh_TW: IPA 延伸

en: Spacing Modifier Letters
zh_TW: 空間改變字母

en: Combining Diacritical Marks
zh_TW: 組合讀音符號

en: Greek and Coptic
zh_TW: 希臘與哥普特

en: Cyrillic
zh_TW: 斯拉夫

en: Cyrillic Supplement
zh_TW: 斯拉夫補集

en: Armenian
zh_TW: 亞美尼亞文字

en: Hebrew
zh_TW: 希伯來

en: Arabic
zh_TW: 阿拉伯

en: Syriac
zh_TW: 敘利亞

en: Arabic Supplement
zh_TW: 阿拉伯補集

en: Devanagari
zh_TW: 天城文字

en: Bengali
zh_TW: 孟加拉

en: Gurmukhi
zh_TW: 果魯穆奇

en: Gujarati
zh_TW: 古吉拉特

en: Oriya
zh_TW: 歐利亞語

en: Tamil
zh_TW: 塔米爾

en: Telugu
zh_TW: 泰盧固語

en: Kannada
zh_TW: 卡納達語

en: Malayalam
zh_TW: 馬拉雅拉姆語

en: Sinhala
zh_TW: 僧伽羅語

en: Thai
zh_TW: 泰語

en: Lao
zh_TW: 寮國語

en: Tibetan
zh_TW: 藏語

en: Myanmar
zh_TW: 緬甸

en: Georgian
zh_TW: 喬治亞

en: Hangul Jamo
zh_TW: 韓國

en: Ethiopic
zh_TW: 衣索匹亞

en: Ethiopic Supplement
zh_TW: 衣索匹亞補集

en: Cherokee
zh_TW: 查拉幾

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_TW: 統一加拿大原住民音節

en: Ogham
zh_TW: 歐甘

en: Runic
zh_TW: 古北歐文

en: Tagalog
zh_TW: 塔加拉

en: Khmer
zh_TW: 高棉

en: Mongolian
zh_TW: 蒙古

en: Tai Le
zh_TW: 傣那文 (Tai Le)

en: New Tai Lue
zh_TW: 新傣仂文

en: Khmer Symbols
zh_TW: 高棉語符號

en: Balinese
zh_TW: 荅里島

en: Phonetic Extensions
zh_TW: 音標延伸

en: Phonetic Extensions Supplement
zh_TW: 音標延伸補集

en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_TW: 組合區別標記補集

en: Latin Extended Additional
zh_TW: 拉丁額外延伸

en: Greek Extended
zh_TW: 希臘延伸

en: General Punctuation
zh_TW: 一般標點

en: Superscripts and Subscripts
zh_TW: 上標與下標

en: Currency Symbols
zh_TW: 貨幣符號

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_TW: 符號的組合區別標記

en: Letter-Like Symbols
zh_TW: 類字母符號

en: Number Forms
zh_TW: 數字形式

en: Arrows
zh_TW: 箭號

en: Mathematical Operators
zh_TW: 數學運算子

en: Miscellaneous Technical
zh_TW: 雜項技術

en: Control Pictures
zh_TW: 控制圖片

en: Optical Character Recognition
zh_TW: 光學文字辨識 (OCR)

en: Enclosed Alphanumerics
zh_TW: 框起來的字母與數字

en: Box Drawing
zh_TW: 方框

en: Block Elements
zh_TW: 區塊元素

en: Geometric Shapes
zh_TW: 幾何形狀

en: Miscellaneous Symbols
zh_TW: 雜項符號

en: Dingbats
zh_TW: 裝飾符號

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_TW: 雜項數學符號 A

en: Supplemental Arrows-A
zh_TW: 補集箭號 A

en: Braille Patterns
zh_TW: 點字樣式

en: Supplemental Arrows-B
zh_TW: 補集箭號 B

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_TW: 雜項數學符號 B

en: Supplemental Mathematical Operators
zh_TW: 補集數學運算子

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_TW: 雜項符號與箭號

en: Latin Extended-C
zh_TW: 拉丁延伸 C

en: Coptic
zh_TW: 哥普特

en: Georgian Supplement
zh_TW: 喬治亞補集

en: Ethiopic Extended
zh_TW: 衣索匹亞延伸

en: Supplemental Punctuation
zh_TW: 補集發音

en: CJK Radicals Supplement
zh_TW: 中日韓語基礎補集

en: Kangxi Radicals
zh_TW: 康熙部首

en: Ideographic Description Characters
zh_TW: 表意描述字元

en: CJK Symbols and Punctuation
zh_TW: 中日韓符號與標點

en: Hiragana
zh_TW: 平假名

en: Katakana
zh_TW: 片假名

en: Bopomofo
zh_TW: 注音符號

en: Hangul Compatibility Jamo
zh_TW: 韓文相容字母

en: Bopomofo Extended
zh_TW: 注音符號延伸

en: CJK Strokes
zh_TW: 中日韓筆畫

en: Katakana Phonetic Extensions
zh_TW: 片假名發音延伸

en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_TW: 框起來的中日韓字母與月份

en: CJK Compatibility
zh_TW: 中日韓相容

en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_TW: 中日韓統一表意文字延伸 A

en: Yijing Hexagram Symbols
zh_TW: 易經六十四掛符號

en: CJK Unified Ideographs
zh_TW: 中日韓統一表意文字

en: Latin Extended-D
zh_TW: 拉丁延伸 D

en: Hangul Syllables
zh_TW: 韓語音節

en: High Surrogates
zh_TW: 高代用區

en: High Private Use Surrogates
zh_TW: 高私人代用區

en: Low Surrogates
zh_TW: 低代用區

en: Private Use Area
zh_TW: 個人使用區

en: CJK Compatibility Ideographs
zh_TW: 中日韓相容表意文字

en: Alphabetic Presentation Forms
zh_TW: 字母展示形式

en: Arabic Presentation Forms-A
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-A

en: Variation Selectors
zh_TW: 變化選擇器

en: Vertical Forms
zh_TW: 垂直形式

en: Combining Half Marks
zh_TW: 組合半標記

en: CJK Compatibility Forms
zh_TW: 中日韓相容形式

en: Small Form Variants
zh_TW: 小寫變體

en: Arabic Presentation Forms-B
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-B

en: Half-Width and Full-Width Forms
zh_TW: 半形與全形

en: Specials
zh_TW: 特殊

en: Linear B Syllabary
zh_TW: 線性 B 音節

en: Linear B Ideograms
zh_TW: 線性 B 文字

en: Aegean Numbers
zh_TW: 愛琴海數目

en: Ancient Greek Numbers
zh_TW: 古希臘數目

en: Old Italic
zh_TW: 舊斜體

en: Gothic
zh_TW: 哥特式

en: Old Persian
zh_TW: 古代波斯文字

en: Shavian
zh_TW: 蕭伯納式

en: Cuneiform
zh_TW: 楔形文字

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_TW: 楔形文字數字與標點

en: Byzantine Musical Symbols
zh_TW: 拜占庭音樂符號

en: Musical Symbols
zh_TW: 音樂符號

en: Ancient Greek Musical Notation
zh_TW: 古希臘音樂表示法

en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_TW: 大玄經符號

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_TW: 字母與數字符號

en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_TW: 中日韓統一表意文字延伸 B

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_TW: 中日韓相容表意文字補集

en: Tags
zh_TW: 標籤

en: Variation Selectors Supplement
zh_TW: 變化選擇器補集

en: Supplementary Private Use Area-A
zh_TW: 補集個人使用範圍 A

en: Supplementary Private Use Area-B
zh_TW: 補集個人使用範圍 B

en: Braille
zh_TW: 點字

en: Canadian Aboriginal
zh_TW: 加拿大原住民

en: Common
zh_TW: 一般

en: Greek
zh_TW: 希臘

en: Han
zh_TW: 漢語

en: Hangul
zh_TW: 韓語

en: Inherited
zh_TW: 已繼承

en: Latin
zh_TW: 拉丁

en: Linear B
zh_TW: 線性 B
